September 18, 2017

21 september 2017 - Kentfield, California, Verenigde Staten

Vandaag ontspannen wakker geworden in RV park Marin. De planning is om vandaag redelijk op tijd(Etienne: 8.20) door San Fransisco te struinen. Dit werd dus veel later, maar dat is niet erg.Al vrij duidelijk is dat een groep wil fietsen en een andere groep met OV de stad door wil. De walkietalkies worden verdeeld en bij aankomst in de haven gaat Etienne er eerst even alleen te voet op uit, gaan Thijs, Bas en Hugo met de fiets, terwijl Koert, Klos en Yuri meteen met de Cable Cart gaan.
Met de Cart zijn we eerst tot bove aan gereden, uitgestapt en een paar blokken gelopen. Vervolgens hebben we heerlijk geslenterd(omhoog-omlaag) bij Union Square, Central Market en uiteindelijk Chinatown, waar Etienne zich bij ons voegde. Klos was echter opnieuw door zijn enkel gegaan en die heeft toen de ferry terug genomen naar de Camper. Na lekker winkelen in Chinatown hebben we de Cable Cart naar Lombard Street genomen. Alleen was het de verkeerde en moesten we nog 2 blokken steil omhoog om beneden aan Lombartstreet te komen. Helaas stond de zon al laag en was er teveel tegenlicht voor foto's. Wij dus Lombardstreet omhoog gelopen en daar alsnog mooie fotos gemaakt. Tegen die tijd was het bijna 18.00 uur en rijd voor de rendez vous met de fietsers bij het Cable Cart Museum en zijn we daar heen gereden. Lekker bij een echte chinees gegeten waarbij iedereen een soort pannetje met alle groenten en vlees kreeg op een inductie kookplaat. Wel lekker maar ze hadden alles wel wat fijner mogen snijden. Vooral omdat we zelf alleen maar stokjes hadden. Ze hadden er ook geen bier. Daarna zijn we dus een gezellige bar in gedoken en hebben we het laat gemaakt in the SF Nightlife. Met de Uber weer terug en lekker naar bed.