September 14 2017

17 september 2017 - Crane Flat Campground, Verenigde Staten

Vanmorgen waren Bas, Hugo en Etienne al vroeg opgestaan om hard te lopen. Toen ze terug kwamen werd de rest ook wakker en hebben we ontbeten.
Helaas is Klos op ongelijke grond uit de camper gestapt en is goed door zijn al zwakke enkel gegaan. Hij is vandaag helaas aan de campground gebonden.
De rest ging na het ontbijt met 1 camper naar Yosemite Valley. Halverwegen nog even gestopt voor een wandeling langs Lower Yosemite Falls. Een prachtige waterval die van hoog uit de bergen komt. Het pad was vlak en zeer prettig te lopen. Mooie natuur met hier en daar een squirrel. Romantische bruggetjes over de stroompjes en aan de andre kant zijn die stroompjes op een woesye nanier ingebed door enorme omgevallen, of gekapte bomen.
Daarna doorgereden naar Half Dome Village, dat ook in de Valley ligt. Van daaruit zie je tussen de bomen door van alle kamten grote bergmassieven. Prachtig gewoon.
Daar zijn we opgesplitst in een wandelgroep. Een klimgroep en een visgroep. Thijs en ik gingen vissen ib de snelstromende rivier. Diverse plekjes geprobeerd maar er leek wel niets te zitten. Het water was namelihk kristalhelder maar we zagen niets zwemmen. We zijn daarop nog verkast door met een shuttlebus weer terug te rijen naar Lower Yosemite Falls. Daar zagen we namelijk wel wat zwemmen. Helaas hadden ze geen trek en wanneer we met de camper werden opgehaald hadden we niets gevangen. Wel heerlijk gerelaxed die dag. Bas, Etienne, Koert en Hugo gingen een stuk door het park met de shuttle. Naar een klimwand. Daar heeft Hugo nog een route bijna uitgeklommen. De haken zaten nogal ver uit elkaar waardoor het een beetje link werd. Daarna verder gelopen naar mirror lake. Ff gezwommen. Toen Bas vlinderslag deed werd hij bekeken, goedgekeurd en nagefloten door 4 meiden. Het was een mooie dag.
S avonds lekker worstjes en burgers op de gloeiende sintels van het vuurtje gebakken en deze geblust met een lekker biertje/rummetje. Toen op tijd gaan slapen. Morgen weer vroeg op voor Bas, Etienne en Hugo(5: 30 op) omdat zij een 6-8uur durende hike willen doen naar de Upper Yosemite Falls.